Underhåll pågår


Vi ursäktar uppehållet och hoppas ni snart återkommer,
för kontakt eller frågor ring oss på 08-15 40 00.


Hälsningar teamet på Soffkoncept

REKLAMATION


GARANTI OCH REKLAMATION
Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Din ordersedel eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta butiken.

REKLAMATION AV VARA
Du har enligt konsumentköplagen alltid 3 års reklamationsrätt. Reklamation innebär att du inom rimlig tid från det att du upptäckt ett fel med varan meddelar oss om detta. Läs mer på konsumentverkets hemsida.

TRANSPORTSKADOR
Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen av dina nya möbler. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på fraktbolagets fraktsedel i samband med kvittens.

VID REKLAMATION
Maila ordernummer, bilder på hela produkten, detaljbilder på skadan och lite kortfattad information om vad som hänt och vad du vill reklamera till info@soffkoncept.se. Vi kollar igenom ditt mail så fort vi har möjlighet och återkopplar till dig inom 10 vardagar med besked om eventuell åtgärd.

TVIST
Vid eventuell tvist som tas upp av allmänna reklamationsnämden är vår policy att alltid följa deras rekommendationer.